Het café

waar ga je heen op vakantie en waarom

F@TM@N (07/11/06 om 22:45:49):

Ik ga over twee en een halve week naar Hongarije .

Eerst Naar het Buckgebergte FF kijken naar het huis wat m`n schoonouders gekocht hebben .Niet meer dan 3  dagen anders ruzie ....daarna waarschijnlijk nog FF door naar de Oekraine en dan via Eger ( rode wijn stierenbloed) de F@TM@N danst nooit ....maar na een paar uur in de kelders met meer dan een paar goede glazen rood en opzwepende levende zigeunermuziek  dans ik meestal op de tafels en houd van iedereen. afzakken naar het Balaton ..... het meer der meren ....de ultieme strandvakantie…. niet met zand in je reet en onder de kwallenbeten naar je huis …Nee Zanka …een heerlijk grasstrand....the place to be …heeft een stuk of 4 strandtenten evenzoveel restaurants …en dat is zat..ik kom daar altijd helmaal tot rust….

Wat te doen in Zanka…… strand.... zwemmen ….verse vis eten in de schaduw…kastelen bezoeken ….wijnkelders bezoeken( heel veel wijnkelders) lezen… heel veel lezen...vissen

 

Z.v.E (07/12/06 om 15:42:56):

Deze vakantie gaan mijn vriendin en ik met de auto naar het Oosten. De reis gaat via Praag, om in ieder geval geen Absinth te proberen, naar een dorpje in de buurt van Kraków in Polen. We treffen daar een aantal vrienden hier uit Nederland die daar dan ook zitten. Wat we daar precies gaan doen is nog onbekend. Het programma wordt namelijk verzorgd door onze Poolse vrienden.

 

Barski (07/13/06 om 12:30:47):

Ik hoop van 14 t/m 31 augustus vrij te kunnen nemen zodat we in die tijd op vakantie kunnen. Volgende week begin ik namelijk aan een nieuwe baan in Rotterdam en het is nog niet duidelijk of dat ook gaat lukken.

Als het lukt dan ga ik met Lianne naar Oostenrijk of Zwitserland. We nemen dan gewoon de trein, lekker ontspannen reizen en dan gaan we naar Bern of Wenen. Beetje de stad verkennen, musea bezoek, terrasjes pakken en lekker de bergen in.

Wanneer we naar Oostenrijk gaan dan gaat de route via Salzburg en Graz. Het schnapsmuseum in Wenen staat uiteraard op het lijstje verplichte bezoeken. In Zwitserland zouden we op zoek gaan naar vrienden en kennissen van mijn ouders en ik zal zeer zeker met een paar flessen La Bleue thuiskomen  ;)

 

Kroeze (07/14/06 om 18:04:17):

Ik ben net terug van een week vakantie in Lanaken, Belgie. In een grot geweest, lekker koel, 21 kilometer op de maas gepeddeld, aan een strandje gelegen en vooral veel gelezen, De Delta Deceptie van Dan Brown, Verfhuid van Rascha Peper en Het verboden pad van Kees van Beijnum. Het eten viel me wat tegen, slechte supermarkten en weinig ambachtelijke middestanders en tot mijn smart was mijn lievelings drank, verse melk, in het geheel niet te krijgen. Daarvoor maar de dorst gelest met vruchten overgoten met rode wijn, soms voor de pit aangevuld met grappa. Ook het oud bruin smaakte me goed. Maar ik denk dat ik wel wat afgevallen ben.

 

sixela (07/14/06 om 23:51:27):

stierenbloed


Egri Bikavér? Veel rommel als je niet oplet, en zelfs de Thummerer is een beetje vlak.

Probeer eens Thummerer of Gál Tibor Pinot Noir te vinden (als tenminste de Oostenrijkers de oogst niet weer naar het buitenland verkast hebben), of als het Bikaver moet zijn Sant Andrea. Tamelijk jong te drinken.

D'r is trouwens ook heel veel fruitige (en ook jong te drinken) Cabernet Franc in de buurt.

Ga ook maar eens langs Tokaj. Niet alleen in de kelders van Disznókö (laatse klinker met twee streepjes i.p.v. puntjes, maar dat vindt dit forum maar niets); - probeer ook eens de kleinere producenten, zoals Hímesudvar, in de zijstraatjes.

Ze maken in Tokaj echt wel goede witte, en niet alleen de Aszú (en als aperitiefwijn is goede droge Szamorodni echt klasse).

 

Helfrich (07/18/06 om 16:06:00):

Ik ben net terug uit de Elzas. Ik heb in een verzengende hitte tegen zonovergoten hellingen op gestrompeld, ben zo rood als een kreeft, dus alles wijst erop dat ik een een paar dagen vakantie achter de rug heb.

Het eten was zoals gebruikelijk enigszins boers, eigenlijk niet geschikt voer zoele zomeravonden, maar desondanks voortreffelijk. De wijn varieerde van sympathiek tot excellent. De eau-de-vie was onverbeterlijk.

Flessen zijn dit keer vooral ingeslagen bij René de Miscault en een vertegenwoordiger van een wijnhuis uit Bergheim waarvan de naam me even is ontschoten.

Van De Miscault kocht ik tevens: twee A. a.-planten met onweerstaanbaar aroma, twee A. pontica-planten en één génépi-plant. Van die laatste hoeven we in een Nijmeegse voortuin waarschijnlijk weinig te verwachten.

 

Nurgle (07/30/06 om 16:13:57):

Ik ben bijna naar Polen. Ik zal de absint daar maar laten neem ik aan?  ;) Nu ja, dan moet ik ook nog ergens een geschikt winkeltje vinden uiteraard...

 

anrepta (07/31/06 om 21:40:29):

Zoals reeds gezegd in een andere thread: Groenland. Ik ben vorige week teruggekomen. Ik ben ijsbergen en gletsjers gaan bezichtigen, heb veel gewandeld door het desolate landschap, ik heb walvissen, zeehonden, muskusossen, poolhazen en rendieren in het wild gezien. kortom: allesovertreffend.
Ik had een halve liter Nouvelle Orleans bij; ik kan bij deze trouwens bevestigen dat het toegelaten is om 1 liter "sterke drank" per persoon te importeren. Normaalgezien was het de bedoeling de absint te nuttigen op een boot, gekoeld met wat drijfijs. Dat is er echter niet van gekomen door ongeduld... Maar iemand had een degelijke whisky bij en die was ook zeker de moeite waard.

 

Helfrich (07/31/06 om 23:01:12):

Mug met Nouvelle-Orléans in drijfijs:

 

Helfrich (08/12/06 om 12:34:00):

Ik ga op vakantie naar Oirsbeek. Nee, dat is flauwekul.

Ik heb geen concrete plannen, dus we stappen maar in de auto en we zien wel waar we uitkomen. Het zal daarom wel weer Frankrijk worden, maar nu bij uitzondering eens niet het oosten. Wellicht zijn we in de gelegenheid om wat mensen uit het absintwereldje te ontmoeten die meer in het westen wonen... en werken (Combier!).

Misschien komen we in Spanje terecht, maar dan sla ik voor de grens wel wat emulgator in voor inwendig gebruik, bij een goede distilleerderij.

Hoe dan ook, na mijn vakantie hoop ik hier te kunnen melden hoe de vlag erbij hangt in Oirsbeek...

 

wilbert_v (09/01/06 om 11:27:51):

In augustus ben ik twee weken naar ibiza geweest. Jaja, daar gaan mensen zoals ik heen. Het was de vierde keer maar deze keer zijn we met de auto gegaan, een aardige rit.

Omdat we een auto hadden zijn we iets minder het nachtleven in gedoken en vooral veel uit eten geweest. Op de meest vreemde plekjes zitten restaurants en we hebben bijna iedere dag heerlijk gegeten voor een hele redelijke prijs.
Na het eten kregen we regelmatig een borreltje en het was vaak een van de lokale dranken, Hierbas Ibicencas. Dit drakje spreekt twee van mijn 'verslavingen' aan omdat het alcohol bevat en het verdacht veel naar hoestdrank smaakt.

In de tweede week kwamen we bij een erg verborgen supermarkt/slijter/tabakshop wat flessen absenta tegen. Het lokaal gedistilleerde merk Mari Mayans kende ik nog niet maar voor nog geen 10 euro voor een liter 45% was het best het risico waard. Een Het is best een lekker pastis achtig drankje, zeker lekkerder dan de Absenta - Absinthe Ibiza van Fernando Ferrer Cardona die ik er later bij heb gekocht als vergelijkingsmateriaal.

Op de laatste dag zijn we met de auto opzoek gegaan naar de distilleerderij van Mari Mayans om Hierbas Ibicencas in te slaan maar deze was niet te vinden. We hebben er waarschijnlijk naast gestaan, maar helaas.

Terug in Nederland zag ik pas dat Mari Mayans de producent is van een commerciele anijsbom. Op Ibiza moeten deze in iedere winkel te koop zijn geweest maar ik het er geen enkele gezien, misschien omdat ik de bizarre groene kleur tegenwoordig onbewust negeer.
De fles die ik heb is denk ik het product dat ze hebben vervangen door de huidige Absinthe, dat verklaart ook het vergeelde label en de spinnenwebben die er omheen hingen in de winkel.

Op de terugweg had ik het idee om lekker rustig aan te doen en lekker in frankrijk te stoppen. Helaas hadden mijn reisgenoten haast en heb ik de Pont du gard, Millau brug, Champagne streek en Pontarlier moeten missen. Volgende keer lekker rustig aan doen en van frankrijk genieten.

 

sixela (09/02/06 om 10:29:43):

wilbert_v schreef:

Dit dra[n]kje spreekt twee van mijn 'verslavingen' aan omdat het alcohol bevat en het verdacht veel naar hoestdrank smaakt.


Aha! Er is dus toch een markt voor Hill's?

Je mag de hele fles hebben ;).

 

wilbert_v (09/02/06 om 12:16:53):

Ik kan niet langer verbergen!  :-[ :P

 

Nurgle (09/16/06 om 13:32:43):

Volgende week vertrek ik voor een viertal dagen naar de Champagnestreek, vooral dan Troyes, Reims en Epernay. Kent er iemand daar een leuk adres (voor absint he, Champagne zal er wel genoeg zijn :)), als het daar wel te vinden is uiteraard?

Vreemd, ik had aan iemand die naar Occitanië ging gevraagd om een absintfles voor me mee te brengen, maar in bijna elke drankwinkel stuitte ze op verontwaardigde reacties ("non, on vent pas ça ici!", "mais non madame, vous voulez vous droguer ou quoi?", enz.). Het lijkt wel of er in Frankrijk nog al te vaak een taboe op bestaat? Ze enige die ze uiteindelijk vond in de streek waar ze verbleef, was de Libertine en de Versinthe.

 

Helfrich (09/16/06 om 15:11:00):

Dat je van echte absint gek wordt en dat wat nu legaal op de mark komt ontdaan is van een levensgevaarlijk molecuul, is voor de meeste Fransen een waarheid waaraan absoluut niet valt te tornen. En als je die met feiten probeert te weerleggen, kijken ze je vaak aan of je niet goed snik bent.

 

Christian (09/16/06 om 17:33:47):

Helfrich schreef:

Dat je van echte absint gek wordt en dat wat nu legaal op de mark komt ontdaan is van een levensgevaarlijk molecuul, is voor de meeste Fransen een waarheid waaraan absoluut niet valt te tornen. En als je die met feiten probeert te weerleggen, kijken ze je vaak aan of je niet goed snik bent.

..logisch..ze denken natuurlijk dat jij nog absint drinkt met dat kopervijlzel erin!.. ;)

 

Muse (09/20/06 om 23:04:28):

Nog niet lang terug uit Kreta, Rethymno. Zou ik meteen aan iedereen aanraden. Zoals de meesten wel weten is Griekenland overgoten van de cultuur en het lekkere eten, dus plezier gegarandeerd.
Hebben ook enkele dagen met de auto rondgetuft en plaatselijke dorpen aangedaan, alsook culturele hoogtepunten als het minoïsche Knossos.
DE ontdekking van de reis was toch tsikoudia, die ze voor de toeristen ook wel raki noemen. Dit is niet te verwarren echter met de Turkse, naar anijs smakende, raki. De Kretense tsikoudia is een digestief gemaakt van druiven met een alcohol percentage van om en bij de 40%. Tot mijn grote spijt is het wel niet te vinden in de winkels in België, maar ik geef de zoektocht niet op  ;).
In ieder geval, mij zien ze daar zeker nog terug!

 

Nurgle (09/25/06 om 10:28:03):

Ik ben net terug van een vierdaagse naar de Champagnestreek. Niet veel tijd gehad om de dorpen te bezoeken, maar het dorpje Hautvillers was werkelijk prachtig. Bijna elk huis, is een champagneproducent op zich. Uitgestrekte vlakten, enkel en alleen met Pinot Noirs en Chardonnays (en in mindere mate Pinot Meuniers). En een leuk extraatje: deze week zaten we middenin de periode van de druivenpluk. Er liepen extra veel Polen en kleurlingen (van de Réunion of iets dergelijks?) rond, goedkope arbeidskrachten.

Ik kon niet aan de verleiding weerstaan, maar heb ook een paar van de befaande andouillettes gekocht. En een flesje François Guy van in de Intermarché.

Alleszins voor herhaling vatbaar. Maar eind september, rond de 20e, is ideaal door de druivenpluk. Het is er wel veel drukker, dus we dachten dat we misschien geen bezoeken konden versieren in een paar champagnehuizen, maar dat bleek helemaal geen probleem te zijn.

 

anrepta (06/25/07 om 21:10:54):

Nurgle schreef:

En een leuk extraatje: deze week zaten we middenin de periode van de druivenpluk. Er liepen extra veel Polen en kleurlingen (van de Réunion of iets dergelijks?) rond, goedkope arbeidskrachten.

Over die kleurlingen op Réunion loopt momenteel trouwens een zeer leuke tentoonstelling in het Musée Léon Dierx:

Maar ik betwijfel wel of dit goedkope werkkrachten zijn, de prijzen zijn daar duurder als in Frankrijk. En van wijn kennen ze ook al niet veel, die wordt enkel aan toeristen verkocht en die heb ik dus maar wijselijk laten staan. Van "rhum arrangé" (zijnde een mengeling van rum en lokale kruiden en specerijen) kennen ze daarentegen wel veel ;D

 

Helfrich (06/25/07 om 23:27:48):

Rum uit de Franse overzeese gebieden rules as fuck.

 

Zenzero (06/26/07 om 23:23:42):

Helfrich schreef:

Rum uit de Franse overzeese gebieden rules as fuck.


Als de fuck importeren dan! Zou ik zeggen!!

 

Helfrich (06/26/07 om 23:29:22):

Fijne vakantie gehad, Zen?

 

Zenzero (06/27/07 om 00:09:31):

Helfrich schreef:

Fijne vakantie gehad, Zen?


Ach, ja wat zal ik er over zeggen, ik moest me behelpen met, Aalborg Akvavit, en Rosé d'Anjou gekocht bij de System Bolaget (Staatswinkel, 't lijkt verdomme wel (voormalig) Oost Duitsland) en eendenborst filet, lams filet, zalm (op alle mogelijke
manieren bereid) en nog veel meer van dat soort heerlijke kost. Maar kortom was 't beslist geen straf, nee Zweden kan zelfs rekenen op 'n tweede bezoek...

Maar jullie was 't ook niet slecht vergaan? Heb ik inmiddels via diverse fora en posts vernomen

 

Zenzero (06/27/07 om 00:15:33):

En lekker weer, ca 21 graden. kom je terug, krijg je 'n weer alarm en 11 graden ??

 

anrepta (06/27/07 om 20:14:55):

Zenzero schreef:



Als de fuck importeren dan! Zou ik zeggen!!

Heb ik gedaan:

Dit is de pure rum, er bestaat wel commerciële rhum arrangé maar die is bijlange niet zo goed als die die ik in de bergen gedronken heb. Mijn favoriet was de variant met honing en faham (een soort orchidee), maar die soort is zelfs helemaal niet in de winkels te verkrijgen.

 

Zenzero (06/27/07 om 23:39:50):

En ik zit hier met m'n, ondanks de toegevoegde melk, toch overheerlijke Chaplon Tengla Chai thee, te koekeloeren.

Waar, en of welke is dan wel te koop ?? Misschien suggesties voor 'n qua smaak en samenstelling vergelijkbaar kwalitatief gelijkwaardig alternatief voor deze rum?

 

anrepta (06/28/07 om 20:03:07):

Zenzero schreef:

Waar, en of welke is dan wel te koop ?? Misschien suggesties voor 'n qua smaak en samenstelling vergelijkbaar kwalitatief gelijkwaardig alternatief voor deze rum?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niets ken van rum, en dat ik het daar ter plekke heb leren appreciëren. Ik kan je dus ook geen vergelijkbaar alternatief aanraden.
Na wat rondzoeken op internet kom je uiteindelijk op volgende sites terecht wat betreft rum uit Réunion: http://www.isautier.com/, http://www.distilleriesavanna.com/, http://www.rdm.gqf.com/ en http://www.rhum-charrette.com/.
Op de twee eerste sites kan je online bestellen als je een leveringsadres hebt in "La France Métropolitaine", de benaming die ze ginder geven aan wat wij gewoon Frankrijk noemen. De laatste site is die van de meest verkochte en gedronken soort op het eiland, maar die is blijkbaar niet via internet te verkrijgen.
Zelf ga ik nog eens nadenken welk recept ik met mijn fles rum ga proberen, maar het staat in ieder geval vast dat ik niet van plan ben om die hele fles alleen leeg te drinken ;)

 

Helfrich (06/28/07 om 22:19:43):

Zenzero schreef:

ondanks de toegevoegde melk, toch overheerlijke Chaplon Tengla Chai thee

*hehe* Dat klinkt nog griezeliger dan Rosé d'Anjou.

Hoe was het in Varik trouwens?

 

Zenzero (06/28/07 om 23:43:08):

Wel, anrepta bedankt voor de info, ik wil die fles overigens best mee helpen ledigen, maar ik denk dat, dit door de fysieke afstand praktisch onuitvoerbaar is  ;) dus dat houd ik wederom en zeker tegoed. Ik ga 'ns kijken wat er zoal te verkrijgen is. En, mocht iemand nog suggesties hebben... Graag!

 

radioflux (06/29/07 om 00:11:58):

anrepta schreef:

Van "rhum arrangé" (zijnde een mengeling van rum en lokale kruiden en specerijen) kennen ze daarentegen wel veel ;D


Ik was vorig jaar op zo'n ander suikereiland, te weten het Nederlandse gebiedsdeel Saba, en daar kennen ze dat verschijnsel ook. Het heet daar Saba Spice: rum met bijvoorbeeld venkel, kruidnagelen en kaneel. Wordt voor zover ik weet niet commercieel geproduceerd. Ik ben vergeten een fles mee te nemen, en ga dat ongetwijfeld de rest van mijn leven betreuren. Maar ach.

LdF verkoopt trouwens rhum agricole uit Martinique. Ik heb tot nu toe alleen de Elevé Sous Bois geproefd.

 

Zenzero (06/29/07 om 00:23:45):

Helfrich schreef:


*hehe* Dat klinkt nog griezeliger dan Rosé d'Anjou.

Hoe was het in Varik trouwens?


Klinkt eng, maar smaakt verrukkelijk (echt aan te bevelen) al je van 'n karakteristieke thee houd tenminste

Varik was 'n bijzondere ervaring, die geuren in de distillatie ruimte, geweldig! Ze waren net bezig met het stoken van 'n Kornoelje "eaux de vie" en dat begeleid door klanken van klassieke muziek, maakte het geheel nog meer bewonderenswaardig. De middenloop zat op ca 89% 'n heerlijk aroma, je kon het buiten in de straat al ruiken, ik ben er ongeveer drie kwartier geweest en heb drie keer staan "nosen" (ook aan het Betuws goud op vat) het verschil en verandering van geur in zo'n korte tijd, ronduit magnifiek, begeesterend...

Jij zou je inderdaad ook maar 'ns moeten gaan concentreren op de eau de vie, denk ik, Henk merkte dit ook op, 't zou volgens hem mooi zijn als er meer gepassioneerde distillateurs zoals hij en Bas, die hun jongensdroom in vervulling willen zien gaan zich met dit soort eerlijke fijne producten bezig ging houden.  

 

Helfrich (06/29/07 om 00:36:02):

Ik heb al eens appels staan verpulpen voor meneer Henk, dus het begin is er.

 

Zenzero (06/29/07 om 00:42:13):

Helfrich schreef:

Ik heb al eens appels staan verpulpen voor meneer Henk, dus het begin is er.


Kijk eindelijk, ik houd me aanbevolen (...Maar dat was te voorspellen)

 

Zenzero (06/29/07 om 00:45:20):

Foto's

Kunstwerkje

Keteltje

Distillaat

de ontbrekende afbeelding(en) zijn te vinden op: http://www.flickr.com/photos/redorange67/

 

Z.v.E (06/29/07 om 11:23:13):

Zenzero schreef:

Foto's

Kunstwerkje



Hee dat is op de dijk in Tiel!

 

Zenzero (06/29/07 om 19:09:58):

Dat, heb ik gisteren dus ook ontdekt!

 

lezArts_du_Soleil (06/30/07 om 11:32:39):

Ik ga 15 juli richting scandinavie. via Denemarken en Noorwegen Willen eind juli in Zweden zijn voor de wereldmeeting van amis de 2cv en midden augustus weer terugkeren. Dus aan de karlsberg en tuborg. Heb vorige wel nog twee flessen Helfrich ingeslagen.

 

Zenzero (07/01/07 om 19:56:17):

Hé dat klinkt goed, ik ben onlangs in Scandinavië op vakantie geweest (DK, S en DK) tijdens de voorlaatste dag van ons verblijf hebben we M[size=1]Ø[/size]ns Klint bezocht, waar je 'n indrukwekkend woud en 'n kust met prachtige krijtrotsen aantreft.  Dus als je in de buurt van Sydsjælland & M[size=1]Ø[/size]ns komt...

de ontbrekende afbeelding(en) zijn te vinden op: http://www.flickr.com/photos/redorange67/

Link naar de slideshow http://www.flickr.com/photos/redorange67/show/

En de Aalborg Snapsar en Akvavit zijn ook best wel binnen te houden hoor (bij de System Bolaget hebben ze van die (Plastic?!) miniatuur flesjes per 10 van 50 ml verpakt)

Veul plezier en adjö[s][/s]

 

Helfrich (07/01/07 om 20:34:23):

Doet me denken aan de Kreidefelsen van Friedrich, een werk dat soms wordt aangehaald als voorbeeld van "het sublieme" in de romantische schilderkunst.

 

Zenzero (07/05/07 om 01:13:23):

Romanticus en (hobby) fotograaf hè, oog voor detail (ook voor imposante details)

 

lezArts_du_Soleil (07/11/07 om 12:02:42):

Ik ga naar Zweden en Noorwegen. Nu lees ik dat het maximumum aan alcoholpercentage 60% is. Ik heb net twee flessen Helfrich ingeslagen voor op vakantie. Ik ga nu, ja sorry Serge, de inhoud over4hevelen naar een lege fles Duplais Balance ,de andere fles moet ik nog iets op bedenken. Misschien dat ik een etiket kom ophalen van een Helfrich blanchette.

Anders verstoppen net als de sloffen tabak.

 

Zenzero (07/11/07 om 12:20:21):

We zullen aan je denken, bij ieder absint treffen en misschien komt er zo af en toe iemand je opzoeken, in het penitentiair staats hotel waar je gaat verblijven.
Wat denk je, dat de ze daar achterlijk zijn ??

 

lezArts_du_Soleil (07/11/07 om 12:24:06):

Ik hoopte er wel op dat ze daar achterlijk zijn.
Meten ze het percentage daar ter plekke? Ik kan het ook al deels vermengen. Of bij serge een ander etiket en opnieuw sealen.

Ik slaap er nog eens een nachtje over.

Tips van harte welkom

 

Helfrich (07/11/07 om 12:32:18):

Volgens mij zit Hartsmar nog steeds niet in de nor.

 

Zenzero (07/11/07 om 12:48:05):

Ik heb twee en een halve week zonder geleefd, en als je dan thuis komt, dan smaakt 'n absint zooooooooo ontzettend verdomde goed. Tijdens reizen is het ontberen van de luxe die je van thuis gewend bent toch juist wat het gevoel van op vakantie zijn versterkt, en soms ook de reden waarom het weer prettig is om thuis te komen.

Lees anders dit artikel nog even voor je er over gaat slapen (stond al eerder op dit forum meen ik)
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article2007580.ece

 

radioflux (07/11/07 om 19:02:54):

Precies. Misschien is het veiliger om de Helfrich in een jerrycan te gieten en onder het reservewiel mee te nemen.

Alleen de kleurenblindste Zweed zal dan nog kunnen ontkennen dat je groen rijdt.

 

Zenzero (07/11/07 om 20:02:39):

Goeie tip 'flux.
lezArts we zien je over 15 jaar wel weer. Sterkte, en denk aan ons...

 

lezArts_du_Soleil (07/12/07 om 10:36:43):

De absint kan wel doorgaan voor LHM, de welbekende groene vloeistof voor hydroliek.
Of spinaziebouillion.

 

Zenzero (07/13/07 om 01:17:34):

Ah, Apsinthion 55% mmmh, groen en < 60%. Is toegestaan, maar als je 2CV je echt lief is inclusief werkende remmen...

Klinkt niet echt complimenteus om 'n Absinthe Helfrich neer te zetten als 'n spinaziebouillon ;D

 

lezArts_du_Soleil (07/13/07 om 17:26:06):

Ik gok het gewoon, in ieder geval giet ik een fles Helfrich over in de Duplais balance die is nl 60 %. Voordat ik Scandinavie binnen rijd kan ik altijd nog overwegen alvast water toe te voegen. Ik ga ook verder niks "verstoppen" Ik neem nog drie sloffen DRUM mee. Een slof in de lade en de rest gewoon in een opslagkist onder de kinderstoelen. Plek zat. Ik ga niet met de 2cv maar met de citroen HY.
Zie een niet bijgehouden en niet bijster interessante website
www.members.lycos.nl/mrijnsbe/index.htm    

 

Zenzero (07/13/07 om 23:00:10):

Mooi vehicle, zeer zeker. Succes met de smokkelwaar en mocht je in de gelegenheid zijn, kijk voor mij even voor 'n paar zweedse kroonsteentjes, ik ben ze namelijk zelf vergeten.

Saluut

 

anrepta (07/13/07 om 23:02:59):

In die HY-club zitten in elk geval wel wat bijzondere mensen, getuige daarvan zijn verhalen zoals dit: http://www.le-camion.nl/hystory/anton.html

Ik heb ondertussen beslist dat ik elk weekend een etappe ga wandelen op de route Lauwersoog - Parijs. Dit weekend start ik met de eerste 3 etappes in het hoge noorden van Nederland, ik ben benieuwd of er daar iets te beleven valt. In elk geval niet op absintgebied neem ik aan...

 

Zenzero (07/13/07 om 23:15:27):

Ik ben benieuwd of er daar iets te beleven valt. In elk geval niet op absintgebied neem ik aan...

Maar wel op het gebied van whisky, in het Friese Joure kun je namelijk, als je geluk hebt de Frysk Hynder
proberen, de eerste Nederlandse whisky, (er is ook al 'n tweede namelijk, de Millstone van Zuidam uit Baarle Nassau http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article1403988.ece?service=print)

En België volgt spoedig vernam ik vandaag via dit bericht http://www.tijd.be/nieuws/de_wijde_wereld/artikel.asp?Id=3048489

Succes ermee

 

Barski (08/01/07 om 10:24:06):

De kogel is door de kerk. Over drie weken zit ik met mijn vriendin in Wenen. We gaan met de trein en we hebben een **** hotel gevonden in het centrum. Dat wordt dus een weekje cultuur opsnuiven en genieten van heerlijke kopjes koffie op terrasjes en in stokoude grand cafe's terwijl we van het ene monumentale pand naar het andere slenteren. Ik zie het al helemaal zitten. Het wordt de eerste vakantie in 3 jaar. Weet iemand trouwens waar Tuivel zijn Montmatre wordt gemaakt? Ik wil namelijk graag bij hem op bezoek in dat schnappsmuseum.

 

wilbert_v (08/02/07 om 22:13:53):

Ahhhh... ik ben net terug van een weekje genieten, ik durf alleen niet te vertellen waarheen. Helaas ben ik nu alweer aan het werk.  :(

 

F@TM@N (08/02/07 om 22:30:49):

ik durf alleen niet te vertellen waarheen


Ik durf te te wedden .... om een fles Jade naar keuze .... dat je naar het Homo-eiland Ibiza bent geweest... ;D ;D ;D ;D ;D

 

wilbert_v (08/03/07 om 08:56:38):

Hahaha! sjesus! je hebt helemaal gelijk. Even de eerdere berichten lezen want daar zal het vast ergens in staan.

Het plan was een weekje paros, een rustig grieks eiland met mooie rustige strandjes. Helaas had onze reisorganisatie een overboeking en moesten we een last minute kiezen. We hebben nu een week in een yoga centrum gezeten (?!), lekker op het strand gelegen en heerlijk gegeten (en twee keer erg vies). En we zijn natuurlijk nog even uit geweest...

 

lezArts_du_Soleil (08/12/07 om 11:05:11):

Ik ben in ieder geval VEILIG terug.
Geen douanecontroles gehad en genoten van de absint in Scandinavië.

 

Zenzero (10/23/07 om 02:37:23):

waarom we er waren, weet ik niet meer, maar we waren er (de slideshow begint met de meest recente vakantiefoto's)

http://www.flickr.com/photos/redorange67/show/

 

radioflux (10/23/07 om 13:56:01):

Zenzero schreef:

http://www.flickr.com/photos/redorange67/show/

Mooie foto's. Maar je kunt een hobby te ver voeren.

 

Zenzero (10/23/07 om 16:36:26):

Ik zat te wachten op 'n regenbui, om te zien hoe de louche zou zijn.
Ik wacht nog steeds...

 

Zenzero (10/23/07 om 16:37:10):

Je bent scherp...

 

Het café